söndag 28 september 2008

Debatten

Jag har ännu inte sett mer än delar av gårdagens debatt, men vad jag skrev i kommentarsfältet på Mathias Sundins utmärkta blogg sammanfattar mina intryck hittills:


Som redan sagts vinner Obama om det är oavgjort.

Jag har inte sett hela debatten (somnade innan den började i går), men McCain verkar i de utdrag jag sett så alert att åldersfrågan inte längre borde vara aktuell. Värre var det med hans attityd. McCain gillar inte Obama och dolde inte det under debatten. Obama verkade i de delar jag sett titta på McCain när McCain hade ordet, medan McCain verkade låtsas som om Obama inte existerade. Det verkar oartigt, för att inte säga ohyfsat.

Då jag inte sett hela debatten kan jag inte säga vem jag tycker vann, men båda sade bra saker. Obama lyckades dock med det viktigaste: att verka presidentlik för de oengagerade väljare som avgör valet. Att verka presidentlik är det viktigaste för en utmanare till det parti som just nu innehar Vita huset.

Utan att göra något spektakulärt kan Obama i och med denna debatt ha vunnit presidentposten.

1 kommentar:

Anonym sa...

awesome blog, do you have twitter or facebook? i will bookmark this page thanks. lina holzbauer